Career site matters.
A Good Candidate Experience will Boost Your Reputation!

Zapewnienie pozytywnych doświadczeń kandydatom powinno być jednym z głównych celów każdej strategii rekrutacyjnej oraz marketingu rekrutacyjnego. Świadome zarządzanie doświadczeniami kandydatów ma pozytywny wpływ na sukces firmy. Pozytywne doświadczenia wzmacniają markę jako pracodawcę oraz mają pozytywny wpływ na employer branding.

Widget

NPS & Candidate Experience

Candidate Net Promoter Score originates from the Net Promoter Score, which is a key metric to measure growth, originating from an extensive 2003 Harvard study by American author Frederick F. Reichheld. CNPS or Candidate Net Promoter Score is a key metric to measure candidate loyalty and satisfaction during all steps of your recruitment process and the likeliness of turning candidates into promoters of your employer brand.

How to Calculate Candidate
Net Promoter Score?

Wskaźnik Candidate Experience Index

CNPS can be calculated using the formula %Promoters – %Detractors and will give you a score on the range -100 to +100. A high CNPS and positive candidate experience will boost your employer brand and increase the likeliness of your candidates to apply again and recommend you to others in their network.

Wiedza na temat tego, kto zaliczany jest do grupy krytyków, a kto do promotorów jest kluczowa. Pomaga ona w opracowaniu skutecznej strategii dalszego postępowania, a w konsekwencji zmiany negatywnej postawy krytyków i utrzymania wysokiego poziomu satysfakcji promotorów. I to właśnie jest siłą NPS.

How to Calculate Candidate Net Promoter Score?

What results are good for your career site?

Generally speaking, a net promoter score that is below 0 means that your company has many problems to solve with the career site. Do your best to keep your score above 0!

Widget

Już dziś zacznij ulepszać candidate experience i wsłuchaj się w głos kandydatów, odwiedzających Twoją stronę Kariera!